2008-06-03

Lång dag

Vi åkte till Alicias nya dagis o hälsade på. Till hösten ska hon gå på Persgård, Blåsippan och där verkade det vara hur bra som helst. Det känndes lite som att komma hem. Barnen sprang ut o in o badade o grävde o kände trygghet i fröknarna. Det kommer att bli jättebra.
Därefter så tog vi med oss Tinna hem och hon o Alicia lekte för fulla muggar. Mera bad o spring o hopp. Glass o frukt i stora lass blev det.
Och hux flux så stod Sara i gräset. Henne har jag inte sett eller hört av på hur länge som helst. Jag hade svurit på att jag inte skulle ringa henne efter vårat sista telefonsamtal. (Sara har inte mått så bra tidigare, om någon undrar som inte känner henne) Utan att hon skulle få höra av sig när hon ansåg att det behövdes och det tog ända tills nu. Vi satt o småpratade gräset o jag fick springa som en J29:a o passa på tjejjerna o sen Elias. Sen blev det vaktombyte...Ninni o Lilja kom. Kl. blev mycket o jag va tvungen o lägga Alicia en liten stund innan dagisfesten. Nemas problemas, hon somnade direkt.
Vid 17.15 åkte vi till Korumpan o träffade alla dagismänniskor. Det bjöds på sång o musik av Lille Skuttorkesten sen va det lite lek o sen fika. Vi satt i gräset och mös. Det va mysigt.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med Elias och hans hosta, han hostar så ögonen blir röda o han nästan kräks. Det rosslar som den ibland, har en fundering om detta är sviter från hans RS i vintras. Dom säger ju att barn som haft RS kan få tillbaka det varje år och att varje förskylnig blir lite väre än för barn som inte haft RS.
Märker jag ingen skillnad imorron så ringer jag och rådfrågar. För han är ju förutom hostan frisk och pigg.

Inga kommentarer: