2008-06-13

Återigen en lång dag. Kom inte från BP förrens 18.50. Hade kunder länge o sen måste man ju fixa till i butiken så det ser snyggt ut inför morgondagen. Vi hade väldigt myket o göra idag så vi har inte haft en lugn stund. Sandra hade med sig tårta, för hon fyllde år i förgår.

Efter mycket snack fram o tillbaka om vad vi ska göra på midsommar i år så bestämde vi oss för att prova midsommarfirandet här i Marklanda. Det är en familj en bit bort som har byggt en festlokal och dom har i några år bjudit in till midsommarfirande för alla barnfamiljer här i byn. Det blir knytkalas o dans runt midsommarstången. Ja det ska bli trevligt. Det är så jag har firat midsommar när jag va liten. Det som det stod emot va att fira med Chrille o Camilla, Christian o Sanna (om dom orkar efter att precis ha kommit hem från en USA-resa), Linda o Henrik (som vi skulle vara hos) o nått par till sa Camilla, men jag har glömt vilka det va. (Förlåt) Och allas barn. Det va ett svårt beslut att fatta, men vi kom fram till att vi ville prova festen med bynborna för att lära känna folket som bor här i trakten. Man vill ju veta vilka "grannar" man har. Fira med våra vänner gör vi gärna igen nästa år. Man får ju ge allt nytt en chans iallafall. Kul initiativ från folket i byn.

Anders är på sommarfest med Sörman så jag sitter här i mökret med datorn i knät o båda barnen sover. Vi har haft lie mys så Alicia fick somna i soffan. Bar upp henne för en stund sen. Elias ligger fortfarande i soffan o snusar.

Mina små änglar

Inga kommentarer: