2008-06-23

Måndag

Ja jösses vad fort denna långa helg gick. Men hann med massor. Fira midsommar umgås med vänner måla och spackla o till och med lite shopping=)

Idag ska jag jobba lite o även köpa målarfärg till Elias rum. För nu är jag i stora målartaget.

Jag har funderat på en sak ang vänskap... Det känns som om att det inte är på lika vilkor. Ska man pratas vid så är det jag som får ringa eller msn:a eller sms:a. Ska man träffas är det (nästan) alltid jag som får åka iväg. Packa in en eller två ungar med packning i bilen och åka hem till dom. Hmmm mina funderingar är: Varför är det så? Varför är det bara jag som ska hålla kontakten, varför är det bara jag som ska flytta på mig. Jag kanske oxå skulle bli glad om någon ringde o frågade mig om hur jag mår o om vi skulle hitta på något o ses. Och jag kanske oxå tycker om att vara hemma.
Jag vet om att alla har mycket o att alla har barn o allt detta men det har ju jag oxå o om jag normalt sett hinner ringa, sms, msn:a åka o hälsa på allt o alla så hinner allt o alla det oxå.
Jag tycker det är sååååå tråkigt för nu är det flera stycken som jag inte har pratat med på flera veckor just för att jag inte hör av mig, visst nått sms eller så slinker det ju iväg. För mig är det ganska tydligt. tråkigt tycker jag. Vänskap ska för mig vara lika. Hmmm en djup fundering, hmmm.

Inga kommentarer: