2008-06-12

Jobb o lillebror

Gud vad trött jag är efter gårdagens trägårdsstädning. Jag ville verkligen inte stiga upp idag. Men så slog det mig. Ja just det jag ska ju jobba idag. Hela dagen, o på fredag o lördag med. Goa pengar=).
Så nu vet ni vart jag kommer att hålla hus dom närmaste dagarna, -Ninni, bli inte orolig. Jag är på BP.

Känner att jag är lite irriterad o det är lite tråkigt att vara irriterad över denna saken. Det handlar om min lillebror. Det grundar inte sig i denna saken utan det har växt fram under ett par veckors tid nu, men detta va liksom pricken. Han ska gifta sig och det är HUR KUL som helst. Vi har fått världens roligaste inbjudan. Ett flaskpost. Super rolig idé. Med tanke på att dom träffdes när dom gjorde lumpen på sjön båda två, o nu bor dom vid havet. Så härrondagen, den 6/6 tackade jag Ja till inbjudan för min familj via mail som stod angivet. Phu skönt nu va det gjort så jag inte glömmer det, tänkte jag.
Men, igår så ringer mamma o säger att vi måste anmäla oss till bröllopet, ja en det har vi gjort sa jag o fattade nada. Nej Carl-Johan ringde mig nyss (????) och sa att ni inte hade gjort det. Va ringde han dig, varför ringde han inte till mig? Ja, men du vet det kan ju vara lite känsligt säger mamma då. (?????) Äh, det va det löjligaste jag har hört. Vi har anmält oss o så få det vara sa jag. Hade brottom så jag han inte prata med med mamma så vi la på.
Vadå känsligt, fan är man vuxen nog att gifta sig är man väl vuxen nog att ringa sin syster o undra varför vi inte har anmält oss. Gå via mamma, som dessutom säger till mig när jag har "problem" med mina bröder att "-det där får du lösa själv". Jag fattar ingenting allvarligt. Jag har nu ringt Carl-Johan hela dan igår och idag men han svara inte och ringer inte tillbaka. Och hur ska man då kunna anmäla sig på nytt. Mailen skickar jag ju inte på en gång till för det "kommer ju bara bort" o lämna svar på voicemail kan ju oxå komma bort. Nehä. Får jag inte tag i honom idag på nått sätt få det väl vara då. Då har jag iallafall försökt. Han vet ju innerst inne att vi kommer eftersom vi har pratat om det, men dom vill säkert ha det formellt. Med mat o boende o allt sånt och det förstår jag till 100% Men DENNA GÅNGEN har storasyster faktiskt skött sig så det så.

Nähe nu skriker Elias som en tok måste rusa.... Hej på er!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Andas in, andas ut!