2008-06-18

Pust pust

Visst är det härligt att vara hemma o vara mammaledig. MEN... sen kommer det en stress krypandes...framtiden,dagis o allt sånt där. Nu är det så att i vårt boområde finns det bara 1 dagis. Och det är ett väldigt populärt dagis. Dom har inget intag på vårterminen då det aldrig är några som slutar då utan intag sker endast till höstterminen. Så jag då som gar ett barn som är fött i november kommer alltså att få ha 2 dagis till mina barn under (minst) vårterminen om jag ska börja jobba i januari. Frågan är ju då: Vill jag detta? Dom dagar jag börjar kl 7 på morronen ska jag alltså få upp mig själv, sen 2 barn o iväg till 2 olika dagis.
Min dag kommer att börja kl 05.30 för att senast 06 rycka upp barnen o fixa iordning dom för att senast kl 06.30 köra till dagis 1, som ligger i Räppe, lämna o hoppas på att det tar 5 minuter. Köra vidare till dagis 2 som antagligen kommer att bli Biskopshagen, som ligger halvägs ut till Teleborg) o lämna barn nr 2 o återigen hoppas att det max ta 5 minuter att lämna för att köra vidare till jobbet. Som jag idag inte vet var det ligger. Jag kommer ju att jobba i en pool så jag har inget fast ställe utan kan vara ena dagen på Teleborg, nästa söder osv. Är det värt det i ett halvår innan man får in barnen på samma dagis eller ska man vara hemma halva nästa år med?

HJÄLP!!!!! Jag känner att jag blir tokig. Visst jag börjar ju inte alla dagar kl 7 men ändå. Jag jobbar ju schema så vissa dagar jobbar jag ju kvällen o andra helt ledig fö att jobba helgen. Men fy jag känner att det stressar mig. Så nu håller jag o Anders på o kollar hur länge dagarna räcker, hur länge kan jag vara hemma, hur är det med min semester från jobbet sparad semester, måste jag ta den nu eller brinner den inne om jag inte tar en o allt sånt. Fy detta är verkligen jobbigt. Sen är det ju så med att vi har ett dyrt hus som vi bor i o då kan jag inte bara sluta o ta ut f-penning för då kan vi inte betala våra räkningar. Anders lön räcker inte hur långt som helst. Hur F-N gör alla andra?????
Tänk om man bodde i en lgh där enda utgiften va hyran o elen, inga räntor o dyligt. Då hade jag kunnat plocka ut 2-3 dagar i veckan o vara hemma i 17 år. Det skulle vara skönt=)
Hus i all ära men ibland är det jobbigt.

Inga kommentarer: