2008-06-27

Jag blir sååå trött, att jag bara orkar=)

Vi packade in hela familjen i bilen o körde till IKEA. Det va några saker som va prio. Det va: bäddmadrass, nytt kuddfodral till soffan o lite smått till Elias rum.
När vi kom fram så visade det sig att bäddmadrassen som vi har här hemma som är från Ulle är 7 cm. Man mäter inte ute i kanten itan en bit in o i mitten + att när dom är nya är dom ganska platta o har inte hunnit fluffa till sig. Den förklaringen va inte dålig. Kollade prislappen på nästa som då skulle vara 9 cm o den va lite dyrare..... Så vi behåller den av Ulle. Kuddfodralet glömde Anders hemma så....det blev inte heller bytt. Men lite grejjer till Elias köpte vi iallafall. En lampa som är som en fackla en matta med drakar på (som dessutom va på rea ;)!!) o en riddarkista. Sen fick jag en bordslampa o en lampa till fönstret på toa. Sakta men säkert växer vårt hem fram. Dom hade nya leksaksutrymmen i restaurangen. 2 st funda tält typ som man kan sitta o äta runt samtidigt som barnen leker inne i mitten. Kul. Alicia provade den som det va en tv i taket. Hon tyckte vi skulle ha det så hemma.
När vi kom hem sprang Anders o Alicia ut och kollade om vi fått några godingar i jordgubbslandet. Mums!!

Imorron är det jobb på BP som gäller. 10-14. Det kommer bara att vara jag, Sandra o Marie för Uffe o Ilona är på Emmaljunga mässa i Tylösand. Jag o Sandra åker dit på söndag. Det ska bli kul o se hur det går till.


Inga kommentarer: