2008-06-09

Alicia sov en stund när vi kom hem. När hon vaknat åkte vi bort till Ninni o Tinna o Lilja för att leka lite. Vi gjorde pannkisar o snackade strunt. Barnen lekte ute ömsom skratt ömsom gråt (från Alicias sida.) Ninni ha en ny hund, en schäfer som heter Tosca o Alicia blev lite rädd när hon såg henne. Hon är ju ännu inte så djurvan o hon tycker alla hundar är lite otäcka i början.

Jag har funderat lite eller ganska mycket på hennes humör o hennes gråt. Inte det hon hade igår utan när hon börja gråta när hon leker med någon. Min hobbyteori är att hon känner sig ganska stor fast hon bara är snart 3. Jag o Anders förstår henne oftast men så leker honmed t.ex. Tinna och då kan hon inte göra sig riktigt förstådd o så tar frustrationen över och gråten bryter ut. För när man går in och hjälper till o lyssnar så hon i lugn o ro får förklara så kan hon förklara jättebra. Ja ja det är väl en del i utecklingen.


När vi kom hem vid 17 så va mamma här. Hon kom för att hjälpa oss lite. Hon tapetserade runt dörren där Anders hade förstört tapeten så nu e det fint igen o så passade hon ungarna. Jag och Anders började ta tag i skräphögen. Det gick jättebra o mer än halva högen ligger nu på Gustavs släp.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du var som slet med spaden. Jag trodde du skulle ge upp långt tidigare men du är seg.
Puss.
/Anders