2008-06-08

Blä

Usch vilken jävla dag! Alicia har varit kompis med stritsyxan hela dagen. Hon har bara gjort saker hon inte får o så fort man säger till henne har hon brytit ihop o gråtit o skrikit och betett sig almänt illa. Usch och fy. Jag är sååååå trött på henne o hennes humör så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Just nu sitter hon och Anders och äter och så är det något hon inte vill ha så har hon fått för sig att hon ska lägga det på Anders tallrik. Anders har inte lust att ha hennes leftovers på sin tallrik och säger att hon kan lägga det brevid sin tallrik istället. Först så skiter hon i vad han säger han har nu sagt till henne 4 gånger o nu höjer han rösten och lägger själv hennes mat vidsidan om hennes tallrik. Då bryter hon ihop totalt. Slänger huvudet bakåt o skriker så man få ha öronskydd.
Jag har gett upp. Jag orkar inte mer idag.

Anders kom hem för 1 timme sen och va ganska glad för planteringen va över o slut för i år Men den glädjen blev kortvarig, med tanke på hur stämningen är här hemma. Visst jag får dåligt samvete för att jag är sur när han kommer hem men så jävligt som det har varit idag så kan jag inte hjälpa det.
Sen frågade jag honom hur vi skulle göra nästa vecka. Uffe o Ilona ska iväg så jag, Sandra o Marie ska sköta affären i 3 dagar och då måste vi alla ställa upp lite. Anders måste sluta 12 torsdag o fredag för att ta barnen. Och då har vi innan löst det så att han jobbar lite längre en eller två dagar och jag antog att så skulle vi göra igen. Men då säger han "att jag får ju sluta 12 torsdag o fredag för att ta barnen o då loosar jag ju 4 timmar". Jag blev så jävla lessen, vadå loosar. Det va nått nytt. Äsch jag pallar inte mer idag. Jag blev så lessen så jag kunde inte äta upp min mat utan tackade för mig o gick från bordet. Man kan säga att Anders har 0 i smidighet o 0 i förståelse.
Jag har haft världens dag och det vet han om, men tror inte att han har försökt att trösta mig, ge mig en kram eller visa någon form av empati.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får lite empati från Häringeryd!
Kram

Anonym sa...

tack=)