2008-06-15

När jag kom hem efter att köpt bullar o skor så hade dom inte ätit. Så det va ju bara o ställa sig o göra lite omelett. Sen hängde Anders med mig o barnen till Ör för jag skulle köpa sån där kräm som Ninni sa va bra. Krämen heter Gardners Hand Therapy. Den ska vara bra mot trötta trädgårdshänder. (http://www.crabtree-evelyn.com/) Fast jag ska ha den till min förtter. Jag har fått så ont i dom o dom spricker så det blir lite sårigt.

Det blev ju ett par skor innan oxå. Jag hittade ett par som jag tyckte va helt ok på Skopunkten. Det va klack men ändå bara en liten klack och dom kostade bara 99 kr. Sånt gillar jag. Visst dom hade kunnat varit lite snyggare men dom duger gott till mig. Jag som aldrig annars har sånna skor. Men va tusan, ska man på bröllop, sin brors bröllop, får man ju ställa upp o gå i ett par respektabla skor o inte komma i favvoskorna (foppatofflorna).

När vi varit i Ör så körde vi o kollade om vi kunde cykla till midsommarfesten o det tyckte ju givetvis Anders att vi kunde göra. 6 km är ju inte så långt. Det cyklar vi på 20 minuter. Hahahahahaha!!!! Vem tror han att han är. Bara för att han har benmuskler, lite fett på kroppen o uthållighet som en varanödla och en cykel med 10000 växlar så finns det ju andra människor i världen som INTE är som han. Typ jag. Jag har inga benmuskler, massa fett på kroppen, uthållighet som en sengångare o bara 3 växlar på cykeln. Så det tar nog lite längre än 20 minuter men visst, jag ska provcykla rundan här i veckan. Lika väl som att gå en promenad.

Sen vi åkte till Jula o kollade på en cykelkärra. Den fanns på en hylla 4 meter upp o tjejjen sa att dom INTE lyfte ner den. Ja men det måste ni ju tyckte jag. Jag vill ju se, klämma o känna om den känns säker innan jag köper den. Jag ska ju sätta min barn i den. Tyvärr sa hon o gick. Satmara! tänkte jag då. Tänk om jag kunde säga lika dant till min barnvagnskunder. Ni får bara titta på dom o så får ni ta barnvagnen som ni tycker verka bäst för er. Alltså det funkar inte så. Så Anders o ja sa att vi ska åka till Jula en annadag, dagtid så kanske man kan få ner den för att få känna på den iallafall. Sen åkte vi till MAX o åt en glass med friterad banan på. Det hade vi lovat Alicia.

Nu sitter skrikpelle på golvet o Alicia är i duschen. Dags att bli mamma igen=)

Inga kommentarer: